فارسی | English
خانه |
پايان نامه هاي شهري |
مقالات شهري |
جستجو در مقالات و پايان نامه ها |
مفاهيم |
درباره مدیریت شهری |
قانون |
اخبار |
معرفی کتاب |
نظرات |
خدمات |
ثبت نام |
آرشیو اخبار
آخرین ارسال ها
ايده هاي خلاقانه: تبليغات شهري از نوعي ديگر


12:35 ق.ظ ۱۳۹۲/۱۰/۱۱

تبليغات در شهر داستاني متفاوت دارد. وقتی چشم عابران و سواران شهری به انواع رنگ ها و نقش ها عادت می کند تبلیغی گیرا و زیبا است که جدید و جذب کننده باشد. به طور مثال تبليغ زير مکندگی جاروبرقی را در عمل و با اغراق نشان می دهد. حداقل دو بار بیننده به حقیقت قدرت مکش این دستگاه پی خواهد برد. یکبار زمانی که تبلیغ یا بیلبورد را می بیند و بار دیگر زمای که از طرح مذکور متعجب می شود.


يا به طور مثال در تبليغ شهري زير نيز ايجاد طرح دست توسط پارچه اي رنگي و تازگي ايده طراحي, تبليغ مذکور را بسيار جذاب و مثال زدنی مي نمايد. شايد بتوان گفت طراحي و پياده سازي ساده اما تفکري زيبا اين تبليغ شهري و محيطي را اينگونه متفاوت کرده است.


اما المان هاي بسيار ساده و گاهي کم اهميت شهري که نه شهروندان از آن خاطره اي دارند و نه به دنبال جستجو و مقايسه آنها هستند مي توانند تبديل به يک تبليغ زيبا و جذاب شوند. وقتي که بخار فاضلاب يا آب هاي سطحي در زمستان به سمت خيابان ها يا کوچه ها هدايت مي شود تنها اين ايده خلاق است که مي تواند فنجاني قهوه يا چاي را به يکباره ساخته و تبليغي معنايي و زنده خلق کند. تبليغ شهري زير نمودي از اينگونه ايده پردازي ها است.



شايد براي ساخت و پردازش تبليغات شهري و محيطي نياز نباشد هزينه ها هنگفت و گزافي کرد تا مورد توجه شهروندان قرار گرفت. هزينه زياد در بخش فکر مي تواند پشتوانه قوي براي خلق ايده هاي ماندگار و ويژه و حتي کم هزينه شود.

2048 بازدیدکننده
 
سیستم پیامک رایگان
فراموشی رمز عبور
نام کاربر  
رمز عبور  
پشتيباني
Powered by Saeed Shafia